Energia elektryczna dla firm
W przypadku wielu przedsiębiorstw rachunki za energię elektryczną mogą stanowić jeden z najważniejszych kosztów prowadzonej działalności gospodarczej. Istnieje jednak kilka sposobów, aby obniżyć cenę rachunków za prąd. Jednym z nich jest zmiana sprzedawcy energii. Co warto wiedzieć na ten temat? Odpowiedzi poniżej!
Sprzedawcy energii
Chociaż wielu przedsiębiorców nie zdaję sobie z tego sprawy, to energia elektryczna dla firm w Polsce jest oferowana przez niemalże 100 niezależnych sprzedawców. Daje to ogromne możliwości, z których skorzystać może każde przedsiębiorstwo w kraju. W związku z tym pojawia się pytanie, jak najlepiej wybrać sprzedawcę energii elektrycznej dla firmy? Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Wybór odpowiedniego sprzedawcy
W pierwszej kolejności należy sobie uświadomić, że zgodnie z prawem firma nie ma możliwości bezpośredniego kupienia energii od jej wytwórcy. Oznacza to, że firma może skorzystać jedynie z oferty:
– przedstawiciela producenta energii,
– profesjonalnego przedsiębiorstwa zajmującego się obrotem energią
na rynku hurtowym,
– pośrednika.
Wbrew pozorom każda z tych trzech możliwości daje możliwość obniżenia rachunku za prąd.
Zawężanie ilości sprzedawców
W pierwszej kolejności każde przedsiębiorstwo powinno sprawdzić jakie firmy są uprawnione do sprzedawania energii elektrycznej na obszarze, w którym jest ono położone. Muszą to być firmy mające podpisaną Generalną Umowę Dystrybucyjną z Regionalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (może to być m.in. Enea, Energa Tauron).
Porównanie ceny sprzedawców
Kolejną kluczową kwestią jest porównanie cen prezentowanych przez poszczególnych sprzedawców. Aby to zrobić warto zapoznać się z ich stronami internetowymi. Można również skorzystać z internetowych porównywarek cen energii, ale nie są one dobrze rozbudowane i rzadko obejmują oferty indywidualnie skierowane do firm.
Analizując oferty należy skupić się na prezentowanej przez firmę cenie za 1 MWh lub 1 kWh oraz na różnego rodzaju dodatkowe opłaty, które mogą być ukryte m.in. pod takimi określeniami jak opłata handlowa, czy też koszty operacyjne. Zawsze warto stawiać na firmy posiadające wieloletnie doświadczenie.