Energia elektryczna dla firm

W przypadku wielu przedsiębiorstw rachunki za energię elektryczną mogą stanowić jeden z najważniejszych kosztów prowadzonej działalności gospodarczej. Istnieje jednak kilka sposobów, aby obniżyć cenę rachunków za prąd. Jednym z nich jest zmiana sprzedawcy energii. Co warto wiedzieć na ten temat? Odpowiedzi poniżej!

Sprzedawcy energii

Chociaż wielu przedsiębiorców nie zdaję sobie z tego sprawy, to energia elektryczna dla firm w Polsce jest oferowana przez niemalże 100 niezależnych sprzedawców. Daje to ogromne możliwości, z których skorzystać może każde przedsiębiorstwo w kraju. W związku z tym pojawia się pytanie, jak najlepiej wybrać sprzedawcę energii elektrycznej dla firmy? Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

Wybór odpowiedniego sprzedawcy

W pierwszej kolejności należy sobie uświadomić, że zgodnie z prawem firma nie ma możliwości bezpośredniego kupienia energii od jej wytwórcy. Oznacza to, że firma może skorzystać jedynie z oferty:

– przedstawiciela producenta energii,
– profesjonalnego przedsiębiorstwa zajmującego się obrotem energią
na rynku hurtowym,
– pośrednika.

Wbrew pozorom każda z tych trzech możliwości daje możliwość obniżenia rachunku za prąd.

Zawężanie ilości sprzedawców

W pierwszej kolejności każde przedsiębiorstwo powinno sprawdzić jakie firmy są uprawnione do sprzedawania energii elektrycznej na obszarze, w którym jest ono położone. Muszą to być firmy mające podpisaną Generalną Umowę Dystrybucyjną z Regionalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (może to być m.in. Enea, Energa Tauron).

Porównanie ceny sprzedawców

Kolejną kluczową kwestią jest porównanie cen prezentowanych przez poszczególnych sprzedawców. Aby to zrobić warto zapoznać się z ich stronami internetowymi. Można również skorzystać z internetowych porównywarek cen energii, ale nie są one dobrze rozbudowane i rzadko obejmują oferty indywidualnie skierowane do firm.

Analizując oferty należy skupić się na prezentowanej przez firmę cenie za 1 MWh lub 1 kWh oraz na różnego rodzaju dodatkowe opłaty, które mogą być ukryte m.in. pod takimi określeniami jak opłata handlowa, czy też koszty operacyjne. Zawsze warto stawiać na firmy posiadające wieloletnie doświadczenie.

Comments are closed.